Presentreklam med logotyck

Profilprodukter med logotryck eller ett tryckt reklambudskap står nästan alltid högt upp i prioriteringsordningen för ett företags marknadsföringsmix. Giveaways används på mässor, events eller direkt vid Point of Sales, och leder till exempel genast till nya kundförvärv. Förstklassig presentreklam ges även ofta till trogna kunder, mångåriga leverantörer och medarbetare som ett bevis på företagets uppskattning. Oavsett vilket användningsområde du bestämmer dig för genererar reklamprodukterna med tryck stor synlighet och skapar därigenom hög reklameffekt. Det är särskilt faktorer som ”hög funktionalitet”, ”iögonfallande design” och ”förstklassig kvalitet” som främjar en lång och regelbunden användning av reklamartiklarna. Med allbranded.se har du en partner vid din sida som utformar skräddarsydd presentreklam för marknadsföringen av dina produkter eller tjänster, så att de inte bara synliggörs utan även lever kvar i mottagarens minne.

Den bästa presentreklamen för företag

Vem känner inte till de små praktiska pennorna som alltid finns att ta med sig i receptionen på vårdcentralen, eller tändaren som man får hos finansrådgivaren och som enkelt kan fiskas upp ur byxfickan när det är dags för en cigarett efter maten? Presentreklam är något som ständigt finns närvarande i våra liv och som ofta kommer till användning.

Nummer ett inom kommunikationsmedel

En studie har visat att presentreklam når 88 % av befolkningen över 14 år – mer än något annat medium! Tack vare den dagliga användningen ökar reklamkontakterna flera gånger om. Totalt använder 84 % av mottagarna av reklamprodukter dessa produkter minst en gång om dagen. I denna tidsålder då vi slösar med konsumtionsvaror spelar företagens hållbarhet en allt viktigare roll. Även detta är något som presentreklamen uppfyller. De används ofta i mer än två år av mottagaren och har därmed en långvarig reklameffekt. Särskilt efterfrågade är de så kallade reklamartiklarna (tändare, pennor, nyckelringar osv.) som tack vare sin enkelhet är populära i alla befolkningsgrupper. Speciellt små företag, vars reklambudget oftast är ganska liten, kan dra stor fördel av det starka förhållandet mellan pris och prestanda. Detta förklarar också varför reklamartiklar är det mest använda kommunikationsmedlet inom företag med en andel på 47 %.

Presentreklamens positiva reklameffekt

På vilket sätt kan presentreklamen då bidra till ett företags framgångar? För att förstå det måste man först och främst analysera mottagaren närmare. När och varför använder mottagaren reklamartikeln? På vilket sätt har mottagaren fått produkten – i form av reklam- eller medarbetarpresent eller som ett personligt utskick i form av ett kort eller en kalender? Varje form av presentreklam har sina individuella egenskaper som gör att den når fram till olika målgrupper. Men en sak är säker – det är produktens praktiska nytta som gör den så framgångsrik. En vanlig pennas enkla och praktiska användning i kombination med en hög kvalitet gör den till favorit inte bara hos elever och studenter utan även i hemmet för att exempelvis skriva handlingslistor. Tack vare den återkommande användningen skapas en långvarig reklameffekt. Du kan också skapa en positiv företagsimage genom att ge bort isskrapor med tryck, som hjälper mottagaren ur knepiga situationer på morgnarna. För att skapa ett särskilt gott intryck kan man ge bort individuella företagsgåvor efter ett affärsmöte, till exempel en termos med gravyr eller ett fotoalbum med bilder från en gemensam affärsresa. Det är just kombinationen av fyra produktegenskaper – likeability (personlig relevans, används ofta), kvalitet, originalitet (ovanlig, iögonfallande) och iögonfallande reklamtryck – som fördubblar synligheten och minnesvärdet jämfört med andra medier.

Användningsområden

Presentreklam används ofta om den har en specifik funktion, en iögonfallande design eller håller en förstklassig kvalitet. Ett USB-minne kan till exempel användas både i jobbet och privat och är lätt att bära med sig. Ett modernt designglas med elegant form är inte bara ett tillskott i mottagarens köksskåp, utan innebär även en möjlighet att synliggöra ditt företag för dennes gäster i form av flera målgrupper. Ett förstklassigt paraply ger skydd mot regn och blåst, och kommer att användas flitigt under lång tid. Vid lanseringen av nya produkter motiverar gratis reklamartiklar kunden till köp. Stora kedjor inom detaljhandeln använder sig gärna av detta knep i sina reklamkampanjer, när de erbjuder en rad extraprodukter på ett specifikt tema för att väcka samlarlusten hos sina kunder. Särskilt väl lämpar sig T-shirts med logotryck för medarbetare som belöning för särskilt utförda tjänster. Och under seminarier och andra events symboliserar de medarbetarnas tillhörighet till det egna företaget. Så kallade delartiklar delas ut före mässan – dessa är ofullständiga produkter som mottagaren kan komplettera med en del som de hämtar i ditt företagsstånd. Inom denna kategori är armbandsur särskilt omtyckta – mottagaren får då armbandet skickat till sig före mässan och kan sedan hämta själva urverket i mäsståndet. Det finns i princip inga gränser för användningsområdena.

Köp de mest populära reklamprodukterna i webbshoppen på allbranded.se

Som väntat är den mest omtyckta företagsprodukten med tryck pennan, men även T-shirts, nyckelringar, kalendrar och tändare är populära reklamartiklar. Giveaways övertygar med sitt låga pris och stora användningsmöjlighet. De ökar chansen att kunderna kommer ihåg ditt företag även efter att de har betalat. Vi har naturligtvis även ekologiska produkter i vårt sortiment. Ekologiska tygpåsar, pennor och glas av återvunnet material eller ekologiska gelébjörnar står för miljövänlighet, hållbarhet och resurseffektiv ekonomi. För den som är på jakt efter en mer elegant produkt rekommenderar vi våra kaffemuggar i krom eller nyckelringar med Swarovskikristaller. Vi får inte heller glömma våra skräddarsydda kort, som du kan skicka till dina stamkunder vid företagsjubileum, eller våra säsongsartiklar, som du kan ge bort som giveaways till exempel vid alla hjärtans dag.

Läs mer
Mindre